Thursday, May 7, 2020

Няколко предстоящи книги, които нямам търпение да прочета

  Да, както може да забележите, това е моят опит някак да съживя блога си, тъй като остава малко до сесията ми и снимането и обработката на клиповете е много по-изтощително от това да пишеш. Както винаги правя, няма да дам никакви обещания, че ще пиша редовно, но пък мога и да пусна няколко поста, които да се престорим, че ще са качествени. 
  Днес реших да споделя няколко книги с вас, които нямам търпение да прочета или поне да се залъгвам, че все някога ще ги прочета. Напоследък излизат особено интересни книжки и това е моят начин да си мечтая, че вместо да уча по цял ден, чета художествена литература и пиша ревюта. 

     ➤ "Балада за пойни птици и змии" на Сюзан Колинс
       
       В такива отчаяни времена Сюзан Колинс ще ни се притече на помощ. Според мен "Игрите на глада" са и продължават да бъдат едни от най-емблематичните юношески книги, защото перфектно успяват да предложат коментар за света, в който живеем, докато същевременно съчетават това с интересен сюжет. А сега, след толкова години, Колинс в края на месец май ще издаде тази книга към трилогията "Игрите на глада", която ще се върти около президент Сноу. Аз лично нямам търпение да я прочета, тъй като обожавах трилогията, когато бях малка и съм сигурна, че Сюзан Колинс няма да ни разочарова. Книгата ще бъде издадена и на български от издателство Екслибрис! 



     ➤ "Midnight Sun" на Стефани Майър
       Кой изобщо би очаквал, че след около 10 години чакане, най-накрая ще получим "Midnight Sun" - поредната пренаписана версия на "Здрач", но този път от гледна точка на Едуард. За малко контекст нека обясня защо съм развълнувана за тази книга. Признавам си, че "Здрач" обективно е ужасна поредица с много недостатъци. Причината за вълнението ми произтича от факта, че прочетох поредицата, когато бях на 12 години и това, разбира се, доведе до моята обсебеност от книгите и филмите. След няколко години се появи и фаза, в която изключително много мразех "Здрач", но скоро осъзнах, че обичам тази поредица от носталгия и не ме е срам. :д Смятам, че всъщност "Здрач" има по-големи проблеми от типично посочваните по социалните мрежи, но това го оставям за отделен пост, в който искам да обсъдя всичко по-разширено. На български все още не съм видяла да има новини дали ще бъде издадена, но на английски излиза на 4 август. 


    ➤ "Приказка за Долната земя" Ирена Първанова и Мира Мирославова (илюстратор)
       Много се вълнувам за издаването на тази книга! Следвам писателката още от дните, в които ask.fm was still a thing и през лятото от едно нейно инстаграм стори научих, че пише книга и още оттогава нямах никакво търпение да я прочета. Издателство Сиела много скоро ще я издават (12 май) и аз вече съм си направила предварителна поръчка. Бях си обещала, че докато не ми минат изпитите, няма да си купувам книги, но с огромна радост наруших обещанието си за "Приказка за Долната земя". В книгата се разказва за тринадесетгодишно момче на име Алекс, което бива изпратено да прекара лятото при баба си в далечно село, наречено Вратня, където главният ни герой очаква да прекара най-скучното лято в живота си. В селцето обаче той чува необичайни и омайни песни, които идват от гората, под леглото му нещо шумоли, а жителите на Вратня отбягват неговите въпроси. Сигурна съм, че вълшебният стил на писане на Ирена и невероятните рисунки на Мира ще се съчетаят прекрасно в тази книга. Нямам търпение скоро да я прочета и да споделя мнението си с вас. 


     ➤ "The Invisible Life of Addie LaRue" на В. Е. Шуаб
      Може би от всички книги в списъка най-развълнувана съм за издаването на тази нова книга на В. Е. Шуаб! Огромен фен съм на трилогията ѝ "Цветовете на магията" и за написването на тази книга следях всеки един туит, който се отнасяше за нея и най-накрая на 6 октомври тази година ще я получим. Нямам информация дали и кога ще бъде издадена на български все още. В самата книга се разказва за момиче, което е направило сделка с Дявола да живее вечно. Проклятието ѝ, последвало от сделката, е да бъде забравяна от всеки, който я срещне. Но след 300 години живот под проклятие, тя среща момче, което ѝ казва, че я помни. Много, много се вълнувам за "The Invisible Life of Addie Larue", тъй като звучи точно като нещо, което бих заобичала. 


   
    С това ви оставям засега. Има ли някои книги, които предстоят да бъдат издадени и ги очаквате с огромно нетърпение?

1 comment:

  1. Интересен пост даже със сигурност ще отдам внимание на книгите на Ирена Първанова и Виктория Шуаб - втората вече я много харесва от дуологията ѝ "Свирепа песен" и другата, която вес още не е излязла на български. Аз не знам какво да мисля за "Midnight sun", тъй като никога не съм била фен на "Здрач" и не съм гледала, нито чела книгите.

    ReplyDelete