Sunday, May 31, 2015

may wrap-up & june tbr

 месец май ми беше много по-сполучлив от април от страна на четене. през април успях да прочета една книга и тя беше "аз бях тук" на гейл форман, а през останалото време четях първата книга от трилогията "властелинът на пръстените" на дж. р. р. толкин (и още не съм я прочела). но този месец успях да прочета 7 книги и 1 комикс, от което съм много доволна, защото от дълго време не бях чела повече от 3 книги за месец.
 в днешния пост ще ви покажа кои книги съм прочела и накратко ще кажа мнението си за тях, а във втората част ще са книгите, които планирам (или просто се надявам) да прочета. 

 may wrap-up

1. "в морските дълбини" на дженифър донъли


 може да прочетете пълното ми ревю тук
 книгата не блестеше с оригиналност и уникалност, но ми хареса, тъй като беше забавна и действията се развиваха бързо и бях доволна от нея като се има предвид, че е за деца. би била перфектна за някое дете, което обожава русалките. 

2. "гибелна вълна" на дженифър донъли


 може да прочетете пълното ревю тук
 това е продължението на "в морските дълбини" и ми хареса много повече от първата, защото описанията на авторката се бяха подобрили видимо и героините бяха по-зрели. 

3. "разнищи ме" на тахере мафи


 може да прочетете пълното ревю тук
 продължението на "разбий ме" ме остави със зейнала уста и желаеща третата книга. тахере мафи се е справила страхотно с това да напише едно по-добро продължение, което да ви кара да искате още от нейния свят. 
 нямам търпение да прочета и третата книга, за която също може да очаквате ревю. 

4. "къде си, бернадет" на мария семпъл


 "къде си, бернадет" беше една много свежа книга, която ме остави приятно изненадана и убедена, че мария семпъл знае как да превърне скучното ежедневие във вълнуващо приключение. 

5. "all the bright places" на jennifer niven 


 мислех, че книгата ще ми хареса, но не знаех, че ще я заобичам дотолкова, че да мога спокойно да кажа, че е една от най-любимите ми книги. погълнах я за два дни и щях да пролея и много сълзи, ако не бях в стая с 5 човека, докато я четях. 
 дженифър нивен пише леко и приятно, но успява да те удари в лицето с истината за депресията и самоубийството. искам да я аплодирам за тази книга. 

6. "да остана ли?" на гейл форман


 нямам снимка на самата книга, тъй като вече не е у мен. бях я купила за гаджето на брат ми като подарък, но тъй като рожденият й ден беше днес, в четвъртък реших да започна да чета книгата, защото ми беше интересно дали е толкова добра, колкото я описват. 
 останах много разочарована. мислех, че "аз бях тук" е слабата книга на гейл форман, но тя е хубава в сравнение с "да остана ли?". имаше доста абсурдни неща, които авторката пишеше по адрес на хора/общности, които не разбираше и неща, за които изобщо не беше информирана или беше информарина грешно. начинът й на писане беше много простоват и емоцията липсваше напълно. едва изтърпях малкото 150 страници, които бяха най-скучните 150 страници в живота ми. 

7. "carmilla" на joseph sheridan le fanu


 обожавам тази книга. не притежавам физическо копие, което да снимам, тъй като я прочетох от интернет, но възнамерявам на рождения ден да си я поръчам, тъй като се превърна в една от най-любимите ми, ако не и най-любимата. 

8. "предателството на планетата на маймуните" на корина беко и габриел хардман


 купуването на този комикс беше импулсивно решение, тъй като никога не съм планирала (дори и помисляла) да си го купувам. 
 не беше нищо особено и не съм доволна, но все пак ще купя и втория брой. все ми се струва, че трябва да има повече страници от 32, защото оригиналът е над 100 страници. 

и това са книгите, които прочетох този месец! 



сега да преминем към книгите, които планирам да прочета през месец юни. 

june to-be-read

1. "ready player one" на earnest cline


 започнах да чета книгата преди около седмица, но се разсеях с други книги, но си обещавам, че този месец ще я свърша. интересна е и мисля, че ще ми хареса.

2. "the fellowship of the ring" на дж. р. р. толкин


 ето я и книгата, която ме измъчваше през целия месец април. остават ми малко над 100 страници, така че нека стискаме палци и се надяваме, че ще успея да я свърша. 

3. "среднощна корона" на сара дж. маас


 след много размисли започнах да обичам първата книга - "стъкленият трон", така че нямам търпение да прочета тази. разбрах, че вече няма да има любовен триъгълник, от което съм много доволна. 

4. първите две книги от трилогията "хрониките на кейн" на рик риърдън 


 мисля, че е време да се захвана и с тази трилогия. чела съм първата книга, но преди дълго време и нищо не помня от нея, така че ще се опитам да я препрочета и после да продължа с втората. 

5. "щиглецът" на дона тарт


 започнах я през май и я слагам в този пост за всеки случай, но съм почти сигурна, че няма да я прочета и през юни. но ако някак успея да го направя, трябва да си признаем, че ще е като да съм прочела 5 книги. 

 това са книгите, които съм планирала да прочета, но разбира се, ще има и такива, които ще си купя и сигурно ще прочета тях вместо някои от тези. 


2 comments:

  1. "начинът й на писане беше много простоват и емоцията липсваше напълно" (за Гейл Форман) напълно съм съгласна! Книгата има потенциал и ако беше написана по друг начин или от друг автор можеше дори да се превърне в една от любимите ми.

    ReplyDelete
    Replies
    1. радвам се, че има някой, който е съгласен с мен, защото ми се струва, че всички обичат нейните книги. :д

      Delete